SO SOCIAL 

Schrijven voor Social Media


Je doet het wel: posten op Instagram, Facebook en misschien op LinkedIn en Twitter, maar wat moet je nou in godsnaam weer schrijven? In So Social ga je een volle dag aan de bak. Met theorie, inspirerende voorbeelden van anderen, tips & trucs en persoonlijke feedback.


Waarom wordt je ene post veel beter ontvangen dan je andere? Hoe zorg je ervoor dat je niet steeds hetzelfde zegt en dat mensen je posts liken, delen en je dienst of product ook daadwerkelijk kopen? Wat is de beste hashtag en welke manieren zijn er om je volgers meer bij jou en je merk te betrekken? Natuurlijk, beeld is super belangrijk. Maar het is niet genoeg. Goeie copy kan je boodschap nou net de boost geven die je nodig hebt. 

Als je veel op social post is het fijn om goed en snel te leren schrijven, zodat je meer opvalt tussen de duizenden posts van anderen.

DE INHOUD

In So Social:


* Bepaal je je doelgroep
 * Ontdek je de beste tone-of-voice voor jouw merk 
* Laat je je inspireren door voorbeelden en werk van anderen
* Leer je wat de valkuilen zijn en hoe je ze ontwijkt
* Krijg je handvatten om je posts opvallend, overtuigend en effectief te maken
* Schrijf je heel veel zelf en blijk je dat beter te kunnen dan je dacht!
* Is de groep klein (4-6) en daardoor de persoonlijke aandacht groot

Ik heb geleerd mijn gedachtes op papier te krijgen op de manier die ik altijd al graag wilde.

DE JUF

Petra Vollinga (1969) studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Leiden, is copywriter (o.a. InShared, PostNL en T-Mobile), was jarenlang freelance journalist (o.a. Marie-Claire, Cosmo en Esta), publiceerde het non-fictieboek Het Grote co-ouder Doe Boek (2011, Kosmos en 2018, MeulenhoffBoekerij) en schreef de romans Vandaag houden we het droog (2017), Hallo Liefde (2018) en Zo goed als nieuw (2020), allemaal bij MeulenhoffBoekerij. Haar vierde roman Dolly (werktitel) verschijnt zomer 2021.

Als dochter van een leraar heeft ze het lesgeven met de paplepel binnengekregen. Ze geeft trainingen aan bedrijven om 'zo te schrijven als je praat', copyworkshops Schrijven voor social media en staat te popelen om al haar kennis van creative writing aan je over te dragen en je fictie naar een hoger niveau te tillen. 

De combinatie van theorie, de jarenlange ervaring van de juf en het zelf oefenen leverde een geweldig leerzame dag op. En dat dan ook nog op een toffe locatie, met 3 andere fijne vrouwen en alles tot in de puntjes verzorgd. De dag voelde echt als een uitje! En ik kijk opeens met hele andere ogen naar al mijn social kanalen. 



Je leert zelf schrijven ipv luisteren naar hoe het zou moeten. Zo blijft er veel meer hangen en kan je direct van start.

DE AGENDA

Datum: bij 4 aanmeldingen plan ik een nieuwe!

Van 10.00 - 16.30 uur
Op een idyllische plek aan de rand van Amsterdam
Coronaproof met 1,5 meter
Prijs: € 295 exclusief BTW *

*(inclusief cursusmateriaal, persoonlijke feedback, lunch, koffie/thee en kruidnoten)

JA, IK WIL

SCHRIJF JE HIER IN VOOR LES VAN HET WOORDPALEIS EN JE LEVEN IS NOOIT MEER HETZELFDE.