EEN GOED VERHAAL

Hoe bouw je het op?

Een wat meer strategische workshop. Hoe bouw je een goed verhaal op? Any verhaal dus. Of je nou een persbericht, onepager of marketingadvies aan het MT moet schrijven: waar begin je? Wat stop je er wel in en wat niet? Hoe bouw je het logisch op? Wat is een handige afsluiter? Hoe schrijf je voor je doelgroep? 

En dat dan natuurlijk wel allemaal in 'gewone' taal, want niks wat je schrijft hoeft saai, wollig of formeel te zijn. Daar ben ik heilig van overtuigd. Dus we beginnen gewoon met 5 lekkere schrijfregels die je voortaan op al je werk kan toepassen.

Ik heb geleerd mijn gedachtes op papier te krijgen op de manier die ik altijd al graag wilde.

DE INHOUD

IN EEN GOED VERHAAL:

* Gaan we dieper in op de opbouw van een tekst

* Krijg je 5 Gouden Regels voor een klantvriendelijke tekst

* Staan we stil bij je doelgroep en hoe je die bereikt

* Ga je ook zelf schrijven en oefenen

* Krijg je persoonlijke feedback van een senior copywriter

* Is de groep klein (4-6 personen) en de aandacht groot


De Juf

Petra Vollinga (1969) studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Leiden, is copywriter (o.a. InShared, PostNL en T-Mobile), was jarenlang freelance journalist (o.a. Marie-Claire, Cosmo en Esta), publiceerde het non-fictieboek Het Grote co-ouder Doe Boek (2011, Kosmos en 2018, MeulenhoffBoekerij) en schreef de romans Vandaag houden we het droog (2017), Hallo Liefde (2018), Zo goed als nieuw (2020), wat zou Dolly doen? (2021) en Fred & Ginger (2023) bij MeulenhoffBoekerij.

Als dochter van een leraar heeft ze het lesgeven met de paplepel binnengekregen. Ze geeft trainingen aan bedrijven (o.a. PostNL, Keuken Kampioen, InShared, BVA Auctions) om 'zo te schrijven als je praat', copyworkshops Schrijven voor social media (o.a. The Fully Bookers en Junior & Junior) en staat te popelen om al haar kennis aan je over te dragen en je teksten naar een hoger niveau te tillen. 

De Agenda

  • Datum: Op aanvraag of losse aanmelding. Bij 4 losse aanmeldingen plan ik een nieuwe!

  • Duur: 4 uur 

  • Locatie: bij jullie op kantoor, online of op een idyllische locatie in Broek in Waterland

  • Prijs p/p: op aanvraag tussen € 295 - € 395 exclusief BTW *

    *(bij minimaal 4 deelnemers, inclusief cursusmateriaal, persoonlijke feedback, lunch, koffie/thee en speculaasjes)

JA, IK WIL DIT!