KLANTVRIENDELIJK SCHRIJVEN

Schrijf zoals je praat 

Het klinkt zo simpel: schrijf gewoon zoals je praat. Dat is het niet. Toch is dat de sleutel naar het succes van een 'echt' gesprek met je klant. En wie contact maakt, is binnen. Dat is dan wel weer heel simpel.

'Immers', 'zodoende', 'aangaande', 'desalniettemin'. Ze vliegen je nog steeds om de oren. Alsof je voor schrijven vanuit een bedrijf ineens een heel ander woordenboek open zou moeten trekken. Dat is een groot misverstand, dat ik met heel veel liefde uit de weg help. Met al die lege, wollige, nietszeggende zinnen in mails, brieven, posts en blogs van bedrijven, maak je namelijk geen contact met de lezers. Integendeel. Die haken massaal af. En terecht. 

In een tjokvolle workshopdag gaan we aan de slag met voorbeelden, do's en dont's, valkuilen en tips & trics en een hele reeks leuke oefeningen om te schrijven zoals je praat. Omdat je daarmee pas echt contact maakt. Met je klanten én met je collega's. 

Petra weet als geen ander hoe je tegen klanten moet praten. Op een toegankelijke en ook fijne manier, vanuit de waarden van ons merk InShared. In haar populaire schrijftraining worden d's en t's voortaan een eitje, leert ze collega's echt vanuit het perspectief van de klant te denken en biedt ze simpele handvatten om de teksten beter te maken.

DE INHOUD

IN SCHRIJF ZOALS JE PRAAT:

* Zie je hoe het niet moet en leer je hoe het ook kan
* Krijg je 5 Gouden Regels voor een klantvriendelijke tekst
* Neem je alle tips & tricks als een spons in je op
* Ga je vooral veel zelf schrijven en oefenen
* Krijg je persoonlijke feedback van een senior copywriter
* Is de groep klein (4-6 personen) en de aandacht groot

DE JUF

Petra Vollinga (1969) studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Leiden en is senior copywriter voor klanten als InShared, PostNL, T-Mobile en Keuken Kampioen. Als tone of voice-specialist helpt ze bedrijven aan een toon die echt bij ze past. Na uitgebreide analyse & advies, rolt daar een lekker concrete schrijfwijzer uit en geeft ze schrijftrainingen aan de mensen die er werken. Zodat die hun nieuwe toon zelf ook elke dag letterlijk aan kunnen slaan. 

Als dochter van een leraar heeft ze het lesgeven met de paplepel binnengekregen. Ze geeft trainingen aan bedrijven om 'zo te schrijven als je praat', copyworkshops 'Schrijven voor social media' en allerlei andere opties op maat. Ze staat te popelen  haar kennis aan je over te dragen en je schrijf-skills naar een hoger niveau te tillen. 

AGENDA

DATUM OP AANVRAAG

Duur schrijftraining: 3 uur

Locatie: bij jullie op kantoor, online of op een idyllische plek in Broek in waterland.

Prijs: op aanvraag (tussen de € 200 - € 350 p/p) ex BTW

Ik maak de training op maat, omdat ik uit ervaring weet dat er dan het meeste blijft hangen. Dus met lekker veel voorbeelden van teksten en situaties die jullie dagelijks tegenkomen. 

Op verzoek kan er ook een aparte dt-training achteraan voor € 50 p/p. Dat leg ik je uit op een poepsimpele manier, waardoor je het NOOIT meer fout doet. En dat kunnen maar weinig Nederlanders zeggen!

JA, IK WIL

VRAAG NU EEN SCHRIJFWORKSHOP OP MAAT AAN EN JE BEDRIJF IS NOOIT MEER HETZELFDE.