TONE OF VOICE

Hoe praat je tegen welke doelgroep?

Misschien heb je er nog nooit over nagedacht, maar hoe 'praat' je eigenlijk tegen je klanten? 'Praat' staat hier tussen haakjes, omdat je met je klanten 'praat' via je website, klantenmails, campagnes, nieuwsbrieven, pop-ups, whatsapp-berichten en salesfunnels. 

En dat is allemaal geschreven tekst. 

Een heleboel contactmomenten waarop je het verschil kan maken tussen standaard, saaie, generieke teksten of leuke, frisse, bij-je-merk-passende uitingen. Wie ben je nou eigenlijk en wat wil je uitstralen? Kortom: een goede, passende tone of voice geeft je bedrijf of merk karakter. En dat is superfijn voor je klanten en lezers. 

In de TOV-workshop gaan we samen aan de slag om de beste stem te vinden voor jouw bedrijf of merk. Eentje die echt bij je past.

Je leert zelf schrijven ipv luisteren naar hoe het zou moeten. Zo blijft er veel meer hangen en kan je direct van start.

INHOUD

In de TOV-workshop:


  • Gaan we ons verdiepen in jouw klant/lezer
  • Ontwikkelen we een tone of voice die echt bij je past
  • Definiëren we de waarden die erbij horen
  • Maken we samen een woordenlijst (welke wel/niet)
  • Oefenen we met schrijven in je nieuwe toon

De Juf

Petra Vollinga (1969) studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Leiden en is senior copywriter voor klanten als InShared, PostNL, T-Mobile en Keuken Kampioen. Als tone of voice-specialist helpt ze bedrijven aan een toon die echt bij ze past. Na uitgebreide analyse & advies, rolt daar een lekker concrete schrijfwijzer uit en geeft ze schrijftrainingen aan de mensen die er werken. Zodat die hun nieuwe toon zelf ook elke dag letterlijk aan kunnen slaan.


Als dochter van een leraar heeft ze het lesgeven met de paplepel binnengekregen. Ze geeft trainingen aan bedrijven om 'zo te schrijven als je praat', copyworkshops 'Schrijven voor social media' en allerlei andere opties op maat. Ze staat te popelen haar kennis aan je over te dragen en je schrijf-skills naar een hoger niveau te tillen. 


De Agenda

  • Duur: 1 dag (8 uur)

  • Datum: Op aanvraag

  • Locatie: bij jullie op kantoor of op een idyllische locatie in Broek in Waterland

  • Prijs: op aanvraag tussen € 1200 - € 1350 exclusief BTW *

*(ongeacht het aantal deelnemers, inclusief voorbereiding op maat, conclusies achteraf, persoonlijke feedback, lunch, koffie/thee en speculaasjes)

Ja, dit wil ik!